Ideje za posao

"Tko želi, naći će rješenje, tko ne želi, naći će izgovor."

sri - 19.07.2006

Sam svoj majstor

Slika na MojBlogu

Vrlo je teško biti sam svoj majstor u svemu, te se često moramo obratiti drugim ljudima (majstorima i serviserima) da nam obave neke kućanske radove poput popravka nekog kućanskog aparata, vodoinstalaterskih radova, popravka električnih instalacija, manjih građevinskih radova, ličenja, izrada i održavanja stolarije...I tu nastaju problemi.

Mislim da je ove sezone na nacionalnoj televiziji bila emisija Latinica u kojoj su tema bili upravo oni: kućni majstori. Oni kvalitetni i oni drugi. A, ako je sudeći po iskustvima ljudi u Hrvatskoj koji su govorili u toj emisiji, ovih drugih je puno više. Nije to nikakav mudar zaključak: dobrog majstora je teško naći. Svaki put kad su mi potrebne usluge neke vrste majstora u kući, prva stvar koju napravim je da se obratim prijateljima (samo onim u koje imam povjerenje kad su ove stvari u pitanju) i pitam ih da mi preporuče nekog majstora za kojeg znaju (iz vlastitog iskustva) da je dobar u obavljaju posla koji mi je potreban. Nikad mi se nije dogodilo da sam napamet otvorio žute stranice i nazvao prvog vodoinstalatera/servisera perilica za rublje/ili električara na kojeg sam naišao. Siguran sam da i vi radite isto. Kad je naš dom u pitanju, volimo da nam ljudi u koje imamo povjerenja (iz iskustva ili na temelju preporuke) obave posao.

I tu se rodila zanimljiva ideja: zašto ne postoji firma koja bi na sebe preuzela odgovornost pronalaska kvalitetnih, ovlaštenih majstora raznih profila? Drugim riječima, tvrtka koja bi bila vaš «prijatelj» kojeg ćete upitati za savjet slijedeći put kad vam pukne cijev u kupaonici. Umjesto da sami listate imenik ili žute stranice i pokušavate pogoditi kojeg od navedenih majstora je najmanji rizik zvati, nazovete tvrtku kojoj je posao da na vaša vrata pošalje kvalificiranog majstora iza kojeg stoje brojni zadovoljni klijenti. Ne bi li to svima nama olakšalo život, kad bi znali da ćemo sigurno dobiti «pravog» majstora, sa obrtnicom, završenom školom i iskustvom, a ne nekog tek priučenog uradi-sam «majstora» na kojeg smo nažalost naletjeli listajući oglasnik?

Dakako, ako bi na sebe preuzeli osnivanje takve tvrtke(obrta) imali bi dosta posla: morali biste popričati s odvjetnikom radi pravne zaštite, trebali bi zatim od svojih poznanika i prijatelja sakupiti listu svih majstora ranih profila koji su «položili test» izvodeći popravke kod njih. Možda i vi sami imate neke majstore za koje znate da su kvalitetni? Na početku je dovoljno da imate po jednog majstora od svake «vrste» (vodoinstalatera, servisera ovog ili onog, bravara, električara..). U vašem imeniku uskoro bi se sakupilo dovoljno imena da možete pokrenuti posao. Naravno, trebali bi detaljno provjeriti sve majstore koje uvrstite u svoj imenik jer vaš posao i ugled vaše firme ovisi od toga da onima koji vas nazovu preporučujete samo kvalitetne radnike. Vaša preporuka je ono što bi ljudima trebalo pomoći da odaberu pravog majstora.

Dakle, morate stajati iza ljudi koji su u vašem imeniku, a preporučivanjem kvalitetnih majstora raste i ugled vaše firme. Napokon, ako meni preporučite dobrog vodoinstalatera, kad mom prijatelju zatreba električar reći ću mu da vas nazove i upita za savjet jer ste meni pomogli, je li tako? Vaša firma mora ostavljati dojam profesionalnosti iza koje stoji kvaliteta majstora koje preporučujete. Naravno, sa tim istim majstorima se dogovorite za malu proviziju od svakog posla koji im osigurate. Zarada po pojedinom poslu sigurno za vas ne bi bila velika, ali niti ulaganja u ovaj pothvat nisu visoka: sve što vam je potrebno je telefon, bilježnica i olovka! I registrirani obrt, naravno.



  • nije loša ideja, jer već postoje firme koje se bave "skupljanjem" čistačica, žena za pomoč u kući itd. Možda zanovjetam, ali reci mi ako stranka ne bi bila zadovoljna poslom koji je majstor obavio što bi se tada desilo?

    Od lucea, u 20. srpanj 2006 10:54:00

  • Ne zanovjetas. Sto bi se dogodilo, ovisi o poslovnoj politici poduzetnika: popravak od strane nekog drugom majstora, povrat novca..? Tvoj prijedlog (ako ga imas) je dobar kao i moj. :-)

    Od idejezaposao, u 21. srpanj 2006 20:55:00

  • Nije ti loša ideja

    Od Posjetitelj (Neregistriran) (Neregistriran), u 9. kolovoz 2006 20:24:00

  • Hej,pa ovdi nema ništa novog napisanog?? Taman danas prvi put otvorio blog,kad ono stare vjesti-ideje. Zar je to sve? Blog je dobar,samo tako nastavi,nije valjda ponestalo ideja?

    Od davor (Neregistriran) (Neregistriran), u 5. prosinac 2006 18:51:00

  • i ja čekam i čekam...

    Od studena (Neregistriran) (Neregistriran), u 18. siječanj 2007 19:59:00

  • propao mu poso((((-:

    Od eugenio, u 18. siječanj 2007 20:05:00

  • pon - 10.07.2006

    Zarađivati na popravljanju zuba, a ne biti stomatolog

    Slika na MojBlogu

    Nedavno sam pročitao zanimljivu (istinitu) priču. Ne mogu trenutno naći link, ali priča ide otprilike ovako: neki Britanac (mislim da se zove Simon) je vozeći bicikl slomio zube i prilično se šokirao kad mu je njegov stomatolog priopćio da za popravak štete (na zubima, ne na bicikli) treba izdvojiti 20 000 funti. Tada mu je njegova žena, po porijeklu Mađarica a po zanimanju medicinska sestra, predložila da zube popravi u Budimpešti. Normalno, on se prvo malo nećkao (kao, ex-komunistička zemlja i to), međutim onda je pristao poslušati svoju ženu, popravio je zube i uštedio 16 000 funti!! I bio oduševljen kvalitetom rada stomatologa u Mađarskoj.

    I tu se rodila ideja za posao: čovjek je počeo organizirati slična putovanja za svoje sunarodnjake kojima su potrebni dentalni radovi. Malo je istražio cijelu stvar, pronašao stomatološke klinike koje zadovoljavaju određene kriterije (što se tiče kvalitete rada i poznavanja engleskog jezika od strane osoblja) i krenuo sa radom. Naravno, ispitao je pravnu stranu posla (provjerio da su mađarske diplome priznate i u EU), pobrinuo se za logistiku (pronašao prihvatljive cijene prijevoza i smještaja) i posao je mogao početi. Dakle, prijevoz, smještaj i popravak zuba u unaprijed odabranim klinikama, i sve to po značajno nižim cijenama nego u Britaniji. Navodno, klijenti su oduševljeni kvalitetom mađarskih stomatologa i razinom usluge koju pruža Simonova firma.

    Ovdje postaje zanimljivo, dragi čitatelji: zašto ne biste sličnu stvar ponudili u Hrvatskoj? Kod nas postoje dobro uhodane i kvalitetne privatne stomatološke klinike, razina znanja i stručnosti naših stomatologa je na zavidnoj visini, a u većini zemalja koje nas okružuju (gledajte za zapad, ne prema Bosni) slične usluge su mnogostruko skuplje!

    Ja osobno poznajem dvije obitelji koji redovito dolaze popravljati zube u Hrvatsku upravo iz navedenih razloga! Usluga je jednake kvaliteta, a cijena je znatno, ali stvarno znatno, niža. Siguran sam da ovi primjeri mojih poznanika nisu usamljeni. Dapače, čini mi se da su naše diplome iz stomatologije priznate u EU (ili samo u Italiji?), dakle nema problema sa nostrifikacijom, što pomaže u rješavanju u osnovi jedinog stvarnog problema: nepovjerenje stranaca u kvalitetu naših stomatologa. Sve ostalo je "samo" stvar organizacije, logistike, određene doze snalažljivosti, dosta reklamiranja i upornosti...Ali, tako je u svakom privatnom poslu!



  • eh,da(-:već razmišljah o tome dok sam bio slijepo vezan za jednu stomatologinju...

    Od eugenio, u 10. srpanj 2006 16:11:00

  • Pa šta sad ponavljaš post?Nadaš se nagradi?

    Od plestina, u 10. srpanj 2006 17:51:00

  • hehehe, nada se, nada... :))

    Od Bez Komentara (Neregistriran) (Neregistriran), u 10. srpanj 2006 18:25:00

  • Ovaj blog mi je odmah zavrsio u favoritesima ;-) Nadam se da ce biti sto vise prica. Meni ne smetaju ni price iz daleke proslosti. Samo tako naprijed!

    Od Ja (R) (Neregistriran) (Neregistriran), u 10. srpanj 2006 23:29:00

  • pa Talijani masovno dolaze u Istru ili Dalmaciju na popravak zubi, većina zubara kod mene ima prospekte na tal. i hrv.

    Od rainman, u 11. srpanj 2006 0:35:00

  • čestitam:-)

    Od deejayvu77, u 11. srpanj 2006 2:53:00

  • Izvrastan blog :-)

    Od Gajtana, u 11. srpanj 2006 7:56:00

  • @rainman: upravo tako, mnogi dolaze, ali jos je vise onih koji ne dolaze(a mogli bi kad bi bili upoznati sa situacijom i kad bi ih netko organizirano dovodio). @deejavu77&gajtana: hvala!

    Od idejezaposao, u 11. srpanj 2006 16:04:00

  • odlican post :) cestitam na "Postu dana", definitivno si zasluzio nagradu!

    Od Lara..., u 11. srpanj 2006 20:07:00

  • Zahvaljujem svima na cestitkama! Ako imate neki prijedlog ili kritiku u vezi bloga, pisite!

    Od idejezaposao, u 12. srpanj 2006 0:57:00

  • Kod nas si stranci idu stavljati plombe, mostove , vijadukte za vrijeme godišnjih odmora pa tako spoje ugodno s korisnim. I vidiš dedu Njemca sa hozen - tregerima i kristalnim zubima (32 i pol komada) kako šeće po Opatiji u post-sezoni

    Od mala florami (Neregistriran) (Neregistriran), u 12. srpanj 2006 13:51:00

  • @mala florami: zar ne bi bilo dobro da dolaze kod zubara i kad nisu na godisnjem odmoru? A sigurno postoje stranci koji ne ljetuju kod nas, a trebao bi im stomatolog!Dakle, potencijalnih klijenata ima mnogo! :-)

    Od idejezaposao, u 13. srpanj 2006 13:19:00

  • @ ideje za posao, gle, stranci koji ne ljetuju kod nas, ljetuju na Kribima, Bahamima, Havaima... a takvima cijena zubi nije upitna. A oni drugi stranci, koji ne ljetuju, opet, kod nas, nego nigdje, ti ti sigurno neće putovati u Hrv. radi popravka par kom. zubi kad nemaju ni za sedam dana ljetovanja najpovoljnijih ponuda u Europi (mislim u financ. smislu) Da parafraziram, bi li ti sad otišao npr. u Rumunjsku po zube koji su tamo jeftiniji npr. za nekih 1000 kn? Izračunaj si put(najpovoljniji), smještaj tj. noćenje(može i preko agencije bilo koje) pa vidi dal ti je isplativo...???

    Od mala florami (Neregistriran) (Neregistriran), u 13. srpanj 2006 13:39:00

  • @mala florami: nisi me shvatila. Ideja je da se okreneš bliskim tržištima: Italija, Austrija, Mađarska...oni bi bili spremni doći u Hrvatsku popravljati zube ako bi uštedjeli nekoliko stotina eura. Ustari, ne samo da bi bili spremni nego mnogi već dolaze. A veliki broj njihovih sunarodnjaka nije upoznat s tom mogućnosću - to su potencijalni klijenti. Nitko nije predložio da se dovode ljudi sa drugog kraja Zemlje.

    Od idejezaposao, u 13. srpanj 2006 17:51:00

  • e čuj da netko to organizira, onako mislim da otvori agenciju vjerojatno više uopće ne bi cijena bila konkurentna...Agencija bi uzela dio za uslugu, a i gospon zubar bi trebao izdati račun i taj gebis koji je napravio prijaviti i tako da bi normalno sve usluge bile skuplje bar 22% koliko je PDV itd...To je super ideja za rad na crno, ali nikako kao legalan posao Lijep pozdrav

    Od nena (Neregistriran) (Neregistriran), u 16. srpanj 2006 12:07:00

  • @nena: kako ne shvacate, ova ideja je uspjesno ralizirana u Britaniji. Ljudi, ne pricam o teoretskoj ideji nego o necemu sto je realizirano u praksi. Ako se tom britancu isplati avionom prevoziti klijente u Mađarsku onda se sigurno isplati dovoditi klijente iz Italije ili Austrije u Hrvatsku (put je puno kraci i jeftiniji). A britanci isto imaju PDV (zove se VAT). Mislim da za vas vrijedi podnaslov ovog bloga.

    Od idejezaposao, u 16. srpanj 2006 12:22:00

  • fora je kod nas što masa ljudi mulja gdje može i ne može...kod nas privatni zubari ( a normalno da bi kod njih stranci popravljali zube) baš i ne izdaju račun s prevelikim oduševljenjem. To se vidi i po izvještajima koji izlaze po primitku poreznih prijava, jer kod nas je normalno da se račun ne izdaje tamo gdje se ne mora, mislim gdje te baš stranka direktno ne pita, a usluga se odvija uz prisutnost jedne ili dvije osobe...Zubari i liječnici nikada nisu pri vrhu godišnjeg prihoda mada je realno stanje potpuno drugačije. Onaj prethodni komentar nije bio izgovor, jer super je kad ljudi imaju ideje, ali ponekad se mora pogledati istini u oči. Naši zakoni što se tiče privatnog poduzetništva u mnogo čemu nisu usklađeni. Ponekad kad i imaš neku ideju ne možeš je realizirati, jer netko tko je pisao zakon prije xy godina nije spomenuo tu djelatnost. Uz to osoblje koje radi u Općini, Komori i na nekim mjestima gdje bi se trebali jako potruditi oko potencijalnog budućeg poduzetnika gledaju s takvim omaložavanjem kao da oni ne žive i ne dobivaju plaću od njihovog poreza, obveznih članarina i sličnih nameta...Drago mi je da ima idealista poput tebe, jer samo s masu dobrih ideja moći ćemo naprijed i iskorijeniti neka stara mišljenja. Lijep pozdrav i nemoj zamjeriti, ali privatnik sam od 85. i mnogo puta sam bila povrijeđena odnosom prema ljudima koji svojom glavom i deset prstiju pokušavaju osigurati dobar život sebi i obitelji

    Od nena (Neregistriran) (Neregistriran), u 16. srpanj 2006 15:36:00

  • Slažem se sa nenom u potpunosti i kužim kaj priča, a shvaćam i tebe idejezaposao. Ti si mlad/a i idealističan, ali da si obrtnik (kao ja) ili poduzetnik onda bi vidio koje sve daće i dađbine moraš davati i izdvajati te koliko ti %novaca od tvoga rada ostane. Zato razmisli zašto mi odlazimo godinama u Mađarsku po krastavce, a imamo ih na vrtu, a u Italiju po cipele i odjeću (npr. Trst), a ne idu ti famozni Talijani i Mađari k nama. I frizura je kod neke Mađarice uz granicu jeftinija nego kod naših frizera- a tamo još i dobiješ račun!A ovdje??? I situacija ti je obrnuta, naši ljudi idu u Mađarsku popravljati zube, a ne oni kod nas. nIsmo mi najpovoljniji narod- to su ti Mađari, nama direktna i teška konkurencija. Eto, pozdrav...

    Od mala florami (Neregistriran) (Neregistriran), u 17. srpanj 2006 12:47:00

  • hej, pomozi mi oko bloga, može? pozdrav (nova sam)

    Od smokeonthewater, u 18. srpanj 2006 0:43:00

  • "Ne laprdaj kao rijetko g...." (citat svima poznat) i organiziraj sam sve to. Najgori su savjetodavci koji nisto sami nisu uspjeli napraviti.

    Od Posjetitelj (Neregistriran) (Neregistriran), u 9. siječanj 2007 10:45:00

  • Jebali te svi Bosanci iz Bosne

    Od Posjetitelj (Neregistriran) (Neregistriran), u 19. siječanj 2007 13:52:00

  • Ovaj model itekako postoji i dobro funkcionira u Rijeci gdje se u jednu poznatu kliniku svakodnevno slijevaju mini busevi talijana koji dolaze na kvalitetne a jeftine popravke zubiju. I ne, neću reći o kojoj se klinici reklama se plaća :)

    Od FilmTV (Neregistriran) (Neregistriran), u 30. siječanj 2007 17:57:00

  • radi se o ridentu :)

    Od Anoniman (Neregistriran), u 29. srpanj 2009 12:57:00

  • uto - 04.07.2006

    Od nekud se treba početi

    Slika na MojBlogu
    Ovaj naslov se zapravo trebao odnositi na mene i izbor teme sa kojem ću početi voditi ovaj blog, a ne na vas. Kad sam ga bolje pogledao, shvatio sam da se zapravo odnosi na sve one koji žele pokrenuti svoj vlastiti posao, pa sam ga ostavio. Dakle, odnekud se treba početi: prelistao sam malo svoju privatnu bazu ideja za poslove, i prilično mi je bilo teško pronaći ideju sa kojom bih započeo ovaj blog. Htio sam da osim što zadovoljava određene kriterije (koje će morati zadovoljiti sve ideje koje ću ovdje izlagati) da bude posebno zanimljiva i privlačna - jer je to prva ideja koju ću iznijeti. Na kraju sam shvatio da to uopće nije važno, jer to nije smisao ovog bloga pa sam se odlučio za jednu "sasvim običnu" ideju preuzetu od jedne nizozemske firme:

    Proizvodnja (i prodaja) pletene odjeće za bebe i malu djecu po uzoru na odjeću iz prošlih desetljeća. Pri tome mislim na obnavljanje uzoraka i tehnika pletenja koje su koristile naše bake. Naravno, upotreba prirodnih materijala (vuna i pamuk) koji odgovaraju današnjim standardima i boja koje odgovaraju današnjim ukusima je nužnost. Potrebno je stvoriti modernu, trendy odjeću pobuđujući duh i šarm nekih prošlih vremena. Posebnost ovakve odjeće u odnosu na onu koja se prodaje u dječjim trgovinama, treba ostvarivati kroz kvalitetu, naglasak na prirodnim materijalima i određenom dozom nostalgičnog šarma koju je potrebno implemetirati u poslovnu ideju i same proizvode.

    Tržište za takve proizvode u RH postoji, jer postoji cijeli sloj ljudi koji imaju dovoljno novaca a nisu opsjednuti da njihova beba bude obučena u Benettonovu najnoviju kolekciju. Radije bi da njihovo dijete svoje prve mjesece (godine) života provede u nečemu udobnom, kvalitetnom i (nostalgično) šarmantnom. Ta tržišna niša je mala, ali za ovakav pothvat dovoljno velika i financijski potkovana.

    Prednost ovog pothvata je što su ulaganja relativno mala: potrebno vam je samo nekoliko dobro držećih bakica koje vladaju gotovo zaboravljenom vještinom pletenja. Reklamu i prodaju u početku možete organizirati isključivo preko Interneta, a troškovi osnivanja obrta su vrlo mali (ispod 500 Kn).
    Ako je uspjelo u Nizozemskoj, uz malo zdrave pameti i dosta truda, može i u Hrvatskoj!




  • zanimljiva ideja. Ima zilijun žena koje pletuckaju i po Dubrovniku prodaju svoje rukotvorine, većinom ilegalno i iz čiste dosade

    Od samba, u 5. srpanj 2006 8:45:00

  • odlična ideja :)

    Od noni, u 5. srpanj 2006 9:00:00

  • Imaš jedan "i" viška u podnaslovu.

    Od Posjetitelj (Neregistriran) (Neregistriran), u 5. srpanj 2006 9:23:00

  • Je li pametno samo tako "rasipati" ideje? :-) No, iako očito nemam afiniteta prema pokretanju vlastitog posla, nadam se da će biti kvalitetnih zapisa koji bi me mogli uvjeriti u suprotno. U svakom slučaju, nastavljam pratiti. Pozdrav.

    Od Bez Komentara (Neregistriran) (Neregistriran), u 5. srpanj 2006 11:14:00

  • Dobra ideja i dobar post.Kako je Samba napisala u Dbk postoji veliki broj pletilja koje su se u ratno vrijeme organizirale i prerasle u instituciju..Vjerojatno ima takvih udruženja još po Hrvatskoj..Ali sve se zasnivaju na humanitarnom radu.Pozdrav, I WILL

    Od Posjetitelj (Neregistriran) (Neregistriran), u 5. srpanj 2006 12:13:00

  • I moj današnji post može se iskoristiti kao ideja za posao...I WILL

    Od Posjetitelj (Neregistriran) (Neregistriran), u 5. srpanj 2006 12:14:00

  • Pozdravljam autora i podržavam ideju bloga, vrlo korisno. Kod nas općenito nedostaje fokusa na malo poduzetništvo u svim oblicima. Samo mala napomena čitateljima: ideja je tek osnova posla, i sama po sebi nije dovoljna "da budete svoj šef i da ostvarujete pristojan prihod". Za realizaciju svake ideje treba puno znanja i truda.

    Od Berislav Lopac (Neregistriran) (Neregistriran), u 5. srpanj 2006 13:11:00

  • Ja sam svojevremeno imao ideju da napravimo jedan site, IdeaPool ili IdeaFactory gdje bi proizvodili ideje, razrađivali ih, razmijenjivali iskustva i znanja i možda privukli investitore i izvođaće. Što mislite o toj ideji?

    Od bluemotion, u 5. srpanj 2006 14:43:00

  • Toga sam se i ja sjetio, moja Elena (4 mjeseca) zahvaljujući bakinoj brizi nosi štrikane veste koje je nosila i njena mama. Ali...

    Od Alen (Neregistriran) (Neregistriran), u 5. srpanj 2006 16:51:00

  • Zahvaljujem svima na komentarima! @berislav: naravno, slažem se sa vama, ideja je samo početak. Dokaz tome je činjenica da samo u Hrvatskom postoje stotine ljudi sa mnoštvom (dobrih!) ideja, koje su samo to: ideje. Ne bih htio da me netko krivo shvati i pomisli da je najvažniji dio imati ideju. Realizirati neku ideju uopce nije lako! Međutim, nije ni nemoguće. @bluemotion: dobra ideja. Ako imate vremena i volje, vrijedilo bi ozbiljno razmisliti o njenoj realizaciji.

    Od idejezaposao, u 6. srpanj 2006 20:01:00

  • @bluemotion & idejezaposao: Ja sam upravo počeo raditi na realizaciji jedne takve ideje, uz neke prve konkretne korake, pa mi se možete javiti preko obrasca na www.softwave.info

    Od Berislav (Neregistriran) (Neregistriran), u 8. srpanj 2006 18:22:00

  • Treba prvo uzgajat ovce, znaš li koliko je vuna skupa? A znaš li koliki naši uzgajivača samo bacaju ovčje runo, a štrigaju ih samo zato što im je vruće (ovcama, ne uzgajivačima). Znaš li da je vuna bila najjeftinija u staroj Jugi kad se vuna proizvodla u Makedoniji??? Stoga, mislim da bi prvo trebalo misliti na ovce, a onda na vunu.

    Od mala mia, u 9. srpanj 2006 18:57:00

  • Jebali te svi Bosanci iz Bosne

    Od Posjetitelj (Neregistriran) (Neregistriran), u 19. siječanj 2007 13:50:00

  • ja da imam neku bas dobru ideju nebi je objavio vec bi je sam realizirao, ali svaka cast onima koji je objave. Osobno mislim da je ljudi objavljuju jer sumnjaju u njen uspijeh pa ih interesuju komentari ostalih.

    Od skolobar, u 1. srpanj 2008 12:01:25